بلاگ

علت داغ شدن آیفون | چرا آیفون داغ میکند + راه حل

چرا گوشی ایفون داغ میکند؟

علت داغ شدن آیفون حتی در جدید ترین سری های نیز برطرف نشده است و بسیاری از کاربران ایفون از این موضوع شاکی هستند  بالا رفتن دمای گوشی میتواند خسارت های سنگین و جبران نشدینی ای برساند ما در این مقاله سعی به گفتن این دلایل و رفع این مشکل میپردازیم همراه ما باشید:

میزان طبیعی داغ شدن گوشی ایفن چقدر است؟

به طور معمول  میزان داغ شدن طبیعی ایفون به میزان دمای بدن افراد است که از صفر تا 35 درجه سانتی گراد را میتاند تحمل کند و دمای بیشتر یا کمتر از این میزان یک زنگ هشدار برای آیفون به حساب می‌آید. گرمای بیش از حد، مصرف باتری در گوشی را بیشتر می‌کند و به مرور زمان روی سرعت و عملکرد آیفون و حتی طول عمر آن تاثیر منفی می‌گذارد از جمله این تاثیرات میتوان کند عمل کردن لمس آن، شارژ نشدن گوشی، سیاه شدن صفحه‌نمایش و باز نشدن دوربین عکاسی آن اشاره کرد.

دلایل و علت داغ شدن آیفون

داغ کردن گوشی آیفون منجرب به آسیب جدی و دائمی به قطعات داخلی گوشی مخصوصا باتری و تراشه شود. گوشی آیفونتان ممکن است به دلیل قرار گرفتن در گرمای بیش از حد یا ماندن زیر نور آفتاب داغ شود یا دلایل دیگری مانند خرابی باتری، برنامه‌های اضافی در حال اجرا، سیستم عامل قدیمی یا اجرای بازی‌های سنگین داغ شود.

 

گوشی آیفون فول کپی

 اقدامات لازم پس از داغ شدن گوشی ایفون

علت داغ شدن آیفون

 

 

 

 

 

 

 

  • تمامی برنامه‌‌ها را ببندید.

اولین اقدام پس از داغ گردن گوشی بستن تمامی برنامه ها است که در این روش فشار بر روی پردازنده کم میشود و گوشی شما خنک میشود

 

  • گوشی را ری استارت کنید.

اگر تمامی روش را امتحان کردید و جواب نداد  بهترین و راحت ترین روش خاموش کردن و یا ری استارت کردن گوشی میباشد در این روش حتی نیازی به بستن برنامه ها هم نیست.

 

  • از شارژر اورجینال اپل استفاده کنید

اگر گوشی شما در حال شارژ نیز داغ میکند تا حدودی عادی است و جای نگرانی نیست ولی اگر بیش از حد داغ میکند و دما خیلی بالا میرود  به اصل بودن شارژر خود شک کنید .درصد تقلبی بودن شارژر گوشی در ایران خیلی بالا است از طرفی هم پیدا کردن شارژر اصل کاری دشوار است و از قیمت بالایی هم برخوردار است

 

  • گوشی را روی حالت پرواز بگذارید.

استفاده ازاینترنت گوشی به مدت طولانی میتواند باعث داغ و یا هنگ کردن گوشی شد برای رفع این مشکل بهتر است گوشی را برای مدت کوتاهی به حالت پرواز بگذارید

 

  • برنامه‌‌های فعال در پس زمینه را غیر فعال کنید.

قابلیت Background Refresh اپل به برنامه‌هایی که قبلا از آن استفاده کرده‌اید در پس زمینه اجازه می‌دهد تا به روز رسانی‌ها و اعلان‌های جدید را بررسی کنند. این قابلیت می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود.

برای خاموش کردن آن به تنظیمات آیفون بروید روی General بزنید و سپس Background App Refresh را انتخاب کرده و آن را خاموش کنید.

 

  • نرم افزار آیفون را آپدیت کنید.

سعی کنید همیشه از اخرین اپدیت سیستم عامل آیفونتان استفاده کنید و همچنین برنامه ها و اپلیکیشن هایی که در گوشی شما نصب هستند از اخرین اپدیت باشند  تا در صورتی که باگ‌هایی آن تراشه را زیادی درگیر می‌کنند برطرف شود.

 

  • وظایف پردازشگر را محدود کنید.

در هنگام استفاده ازبازی یا برنامه هایی که در حال پردازش هستند گوشی شما داغ میکند بهتر است که استفاده از دیگربرنامه ها  را به حداقل برسانید و یا کلا اون برنامه را ببندید این موضوع ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از ظرفیت تراشه CPU و GPU باشد و به گوشی آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد کند.

 

  • برنامه‌‌هایی که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می‌شوند را شناسایی کنید.

گاهی اوقات هیچ یک از موارد فوق باعث داغ شدن ایفون نمی‌شوند و وجود یک برنامه می‌تواند باعث این موضوع شود. اگر حس می‌کنید که یک برنامه می‌تواند علت داغ شدن گوشی آیفون ۱۳ پرومکس باشد با طی کردن این مراحل می‌توانید برنامه را پیدا کرده و حذف کنید.

 

۱) وارد برنامه Settings شده و گزینه Privacy‌ را انتخاب کنید.

۲) سپس روی Analytics & Improvements ضربه بزنید و Analytics Data را انتخاب کنید.

۳) در مرحله بعدی لیست تمامی برنامه‌هایی که باعث داغ شدن بیش از حد آیفون می‌شوند برایتان نمایش داده می‌شود. و شما میتوانید آنها را شناسایی کنید و آنها را حذف و یا ببندید.

 

 

 

 گاهی استفاده از قاب های ضخیم و نا مناسب میتواند گرما را در خود محبوس کند و این خود به تنهایی دلیلی بر داغ شدن گوشی میباشد.قاب را از گوشی جدا کنید  پس از گذشت زمان کوتاهی گوشی شروع به خنک شدن میکند.

اگر هیچ یک از راه حل های بالا جواب نداد، می توانید تمام تنظیمات را در آیفون خود بازنشانی کنید. با این کار اطلاعات شما پاک نمی‌شود، اما همه تنظیمات به مقادیر پیش‌فرضشان باز می‌گردد. این می تواند به حل مشکلات مربوط به نرم افزار کمک کند.و فقد قبل از انجام اینکار اگر اطلاعات مهمی در گوشی شما وجود دارد حتمن از آن بک اپ بگیرید. در این مقاله سعی کردیم افعاد مختلف و علت داغ شدن آیفون را بررسی کنیم تا بتوانیم تا حدودی نگرانی شما را کاهش دهیم.

برای خرید و  اطلاع از قیمت گوشی طرح اپل و گوشی های اصلی آیفون میتوانید با ما در ارتباط باشید. شما  میتوانید همچنین اینستاگرام آمل موبایل را دنبال کنید تا از آخرین اخبار مطلع باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *