بلاگ

راهنمای خرید شارژر | چجوری برای گوشیمون شارژر مناسب بخریم

راهنمای خرید شارژر برای سامسونگ و آیفون

امروزه بسیاری از کمپانی های تولید موبایل تصمیم گرفته اند که به علت عوامل زیست محیطی شارژر گوشی های هوشمند را در داخل جعبه موبایل قرار ندهند و این کار باعث می شود که مصرف کنندگان این گوشی ها به اجبار شارژر موبایل ها را به صورت جداگانه تهیه کنند ولی ممکن است بعضی افراد آگاهی کامل نسبت به همه شارژر ها را نداشته باشند و همین باعث می شود که توانایی این را نداشته باشند که بهترین شارژر را تهیه نمایند. امروزه با توجه به زیاد شدن نسخه های فرعی و فیک شارژر، برای خرید شارژر اصل نیاز به یک راهنمای خرید شارژر دارید.

این مقاله با بررسی و مقایسه همه ی شارژر ها با یکدیگر این توانایی را به افراد می دهد که تصمیم بگیرند شارژر مناسب با موبایل خود را تهیه نمایند.

انواع کابل های شارژر

Micro USB: در اکثر لوازم الکترونیکی برای شارژ باتری دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل تا چند سال گذشته نیز پرکاربردترین کابل بازار بود تا اینکه کابل های Type-Cبه وجود آمدند.

کابل: USB Type-C این کابل ها امکانات به روز تری نسبت به Micro USB ها دارند و همچنین توانایی بیشتری در شارژ کردن دستگاها دارند و در حال جایگزین شدن کابل های Micro USB هستند.

کابل Lightning: این کابل برای شارژ گوشی های اپل، آیپد ها و سایر محصولات اپل به کار گرفته می شود. بنابراین کابل شارژر lightning به یک گوشی اندرویدی مانند سامسونگ یا شیائومی نمی خورد.

انواع کانکتور ها

هنگام خرید شارژرباید به نوع کانکتورها توجه بسیاری کرد زیرا هر کانکتوری به هر موبایلی نمی خورد و اشتباه خریدن کانکتور باعث ایجاد هزینه های گزاف می شود.

اندازه کابل ها

یک مورد مهم  دیگر درباره شارژر ها طول آنهاست.کابل های اورجینالی که  در جعبه گوشی های هوشمند هستند حدود یک متر می باشد.اگر فردی هستید که هنگام شارژ شدن موبایل خود از آن استفاده می کنید بهتر است که کابلی تهیه کنید که طول زیادی داشته باشد تا بعد از مدتی باعث پارگی و خراب شدن کابل نشود ولی اگر عادت دارید که هنگام شارژ شدن موبایلتان با آن کار نکنید می توانید کابل کوتاه خریداری نمایید بدون این که کابلتان پاره شود.

روکش روی کابل

یکی دیگر از موارد مهم و مربوط به کابل ها جنس روکش آنها است. بهترین جنس برای روکش روی کابل ها نایلون یا کنفی می باشد که با خمیده شدن و یا کشیده شدن از بین نمی رود اما اگر جنس روکش کابل پلاستیکی بود به علت ضعیف بودن پلاستیک ممکن است روکش و یا حتی کابل به راحتی آسیب ببیند.

کابل های آهنربایی

اگر در مکانی هستید که هر نوعی از گوشی ها وجود دارد به جای خرید همه نوع کابل ها و همچنین برای کاهش هزینه ها از کابل چندسر یا همان مگنتی استفاده کنید که دارای همه نوع کانکتورها می باشد و نیازی نیست که برای هر گوشی کابل شارژ جداگانه خریداری کنید. هنگام خرید کابل های آهنربایی دقت فرمایید که جنس کابل باکیفیت باشد و به راحتی و سادگی پاره نشود و یا آسیب دیگری نبیند.

برای راهنمایی دقیق تر درباره ی شارژر های گوشی های هوشمند ابتدا باید به ظرفیت گوشی خود آگاه باشید زیرا هم در آیفون و هم در سامسونگ با توجه به نوع موبایل شارژر مناسب با آن تغییر می کند.

در این مقاله به محبوب ترین مدل های سامسونگ و آیفون به همراه شارژر مناسب آنها توجه می شود :

راهنمای خرید شارژر برای سامسونگ

Samsung

سال ها است که گوشی سامسونگ در بازار جهانی وجود دارد و قابل خرید و فروش است. این شرکت علاوه بر تولید انواع مختلف گوشی ها شارژر های متنوعی نیزتولید کرده است برای مثال شارژر دیواری,شارژربی سیم و شارژر فندکی درباره ی هر کدام از این شارژر ها زیر این پاراگراف توضیح داده شده است:

شارژر دیواری

این نوع شارژر دارای سه درگاه خروجی است و از جنس پلاستیک با کیفیت است به طوری که شارژر را در برابر ضربات محکم مقاوم می کند و همچنین سبک و جمع و جور و کوچک است که در جیب جا می شود و قابل حمل است.

شارژر بی سیم

یکی از جدید ترین محصولات این شرکت کره ای تولید شارژر بی سیم می باشد.این نوع شارژر بسیار پر طرفدار و محبوب است زیرا دارای قدرت زیادی برای شارژ کردن سریع محصولات سامسونگ است و وقتی این نوع شارژر را تهیه کنید دیگر نیاز به شارژر های دیگر ندارید.

شارژر فندکی

خرید این نوع شارژر برای کسانی مناسب تر است که زمان های زیادی را در ماشین سپری می کنند.با این نوع شارژر می توان لپتاپ و یا گوشی را در ماشین خود به راحتی شارژ کرد زیرا شارژر فندکی بسیار سبک و کوچک می باشد.

راهنمای خرید شارژر برای آیفون

Iphone

 

 

راهنمای خرید شارژر

یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین نوع گوشی ها آیفون می باشد که علاوه بر نیاز داشتن به مراقبت زیاد به شارژر با کیفیت و متناسب با ظرفیت خود نیز نیازمند است.انواع مختلفی از شارژر ها وجود دارد که هرکدام متناسب با یک نوع گوشی آیفون می باشد.گوشی آیفون گوشی بسیار حساسی است و هنگام تهیه لوازم جانبی آن باید دقت شود که محصولات فیک خریداری نشود زیرا اگربرای شارژ کردن موبایل خود از شارژر فیک استفاده کنید بعد ازمدت کوتاهی به باتری موبایل آسیب می زند و باعث خرابی گوشی می شود.هنگام خرید شارژر حتما باید سرعت شارژر را در نظر گرفت چون شارژر های مختلف عملکرد ها و سرعت های متفاوتی دارند.مثلا سرعت شارژ شارژر های سیمی بیشتر از سرعت شارژ شارژر های بی سیم می باشد . حتی باعث می شود که گوشی و کانکتور آن داغ کند . برای آگاه شدن به انواع مختلف گوشی های آیفون و شارژر های متناسب با آن ها مطالب زیر را مطالعه کنید:

 

 

علاوه بر دانستن این ها شما باید بتوانید که محصولات اصل و فیک را از همدیگر تشخیص دهید تا بتوانید محصولات اصل را بشناسید و آن ها را خریداری کنید در ادامه این مقاله راه هایی برای تشخیص محصولات فیک و اصل از یکدیگر گفته می شود :

تشخیص اصل بودن آداپتور

آداپتور نقش بسیار مهمی در شارژ کردن گوشی دارد و اگردرست خریداری نشود و باتری را نتواند شارژ کند هملا گوشی بی فایده است . در ادامه روش تشخیص آداپتور اصل از آداپتور فیک گفته می شود :

رنگ آداپتور روی جعبه ی اصل اپل کاملا سفید می باشد اگر رنگ آداپتور روی جعبه کمی خاکستری نشان داده شود یعنی آن محصول فیک می باشد. شماره سریال بر روی آداپتور باید دقیقا همان شماره سریالی باشد که بر روی جعبه آن نوشته شده است .

یکی دیگر از بهترین راه ها چک کردن وزن جعبه و آداپتور است که وزن جعبه برابر با 85 گرم و وزن خود آداپتور 55 گرم می باشد اما اگر اعدادی به غیر از این اعداد در وزنه نشان داده شد یعنی آداپتور و شارژر تقلبی خریداری شده است.

 

خرید شارژر اصل و اورجینال از آمل موبایل 

شما میتوانید انواع شارژر های اصل را از طریق سایت آمل موبایل تهیه کنید و همچنین اطلاعات بروز در مورد دنیای تکنولوژی را میتوانید در صفحه اینستاگرام آمل موبایل کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *