بلاگ

مقاله گوشی سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ (به کره‌ای삼성) (به انگلیسیSamsung) یک ابرشرکت چندملیتی و خوشه‌ای واقع در سئول، پایتخت کره جنوبی است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است که برای نمونه می‌توان به سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف و سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ، سامسونگ تکوین، سامسونگ موتورز و سامسونگ سی‌اندتی اشاره کرد.[۲]

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول، به‌عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و در طول ۳ دهه نخست، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی توسعه داد و در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک گردید و در اواسط دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی‌سازی و ساخت و ساز وارد شد؛ ورود به این حوزه ها بود که سبب رشدهای بعدی آن گردید. پس از درگذشت لی بیونگ-چول، در سال ۱۹۸۷ شرکت سامسونگ به چهار گروه مستقل به‌نام‌های گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی‌جی و گروه هانسول تفکیک شد. اکنون دفتر مرکزی این شرکت در شهر سامسونگ، سئول قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

سامسونگ تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و فرهنگی کره جنوبی دارد و یک نیروی محرکه اصلی «معجزه روی رودخانه هان» بوده‌است.[۳][۴] شرکت‌های تابعه آن حدود یک پنجم از کل صادرات کره جنوبی را تولید می‌کنند.[۵] در سال ۲۰۱۳ درآمد سامسونگ معادل ۱۷٪ از تولید ناخالص داخلی (GDP) کره جنوبی بود

 

تاریخچه

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد. طی یک دهه، با رشدی بسیار سریع، سامسونگ به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد. در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیک به عنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی‌سازی، راه صنعتی شدن را در پیش گرفت.

در ۱۹۷۳ دومین برنامه ۵ ساله مدیریت این شرکت اعلام و گذار از مرحله تولید و تجارت مواد اولیه به ساخت محصول نهایی، هدف اصلی این گروه اعلام شد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت سامسونگ آنچنان توسعه پیدا کرد، که شرکت‌های صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتی‌سازی و ابزارهای دقیق سامسونگ یکی پس از دیگری تأسیس گردید و نخستین صادرات صنایع الکترونیک این گروه نیز از سوی سامسونگ الکترونیک صورت گرفت. محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد.

در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی مدیریت گروه را برعهده گرفت. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم گروه سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل بر تجدید ساختار کسب‌وکار قدیمی و تبدیل شرکت به یکی از ۵ شرکت برتر الکترونیک و شرکتی در کلاس جهانی بود.

اوایل دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیم‌رسانا، نمایشگرهای رایانه و … در بازار جهانی تولید شد و در برخی از آن‌ها نظیر نمایشگرهای ال‌سی‌دی به مقام اول جهانی دست یافت. هم‌زمان، علاوه بر جهت‌گیری به سمت به‌کارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفت. از ابتدای قرن بیست و یکم، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد. به گونه‌ای که به سرعت در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات محصولات متنوعی عرضه می‌شوند.

اکنون زیرمجموعه‌های اصلی صنعتی سامسونگ سه واحد Samsung Electronics ,Samsung Heavy Industries و Samsung C&T هستند. البته این شرکت در حوزه‌های دیگر نیز زیرمجموعه‌های بسیار بزرگی دارد که از آن‌جمله می‌توان به شرکت بیمهٔ عمر سامسونگ، سامسونگ اورلند (مدیر پارک سرگرمی Everland، قدیمی‌ترین مرکز تفریحی کرهٔ جنوبی) و Cheil Worldwide را نام برد. شرکت چیل ورلدواید آژانس تبلیغاتی سامسونگ است که در زمرهٔ بزرگ‌ترین آژانس‌های جهانی در این صنعت شناخته می‌شود.

 

ریشه نام

واژه سامسونگ در زبان کره‌ای هانجا () به معنی سه‌ستاره است. منظور از عدد سه در این نام، توان و بزرگی، و منظور از ستاره، جاودانگی است.

 

خرید گوشی سامسونگ

پیش از خرید گوشی سامسونگ خالی از لطف نیست کمی با پیشینه شرکت سامسونگ آشنا شویم. شرکت سامسونگ در سال 1938 توسط لی بیونگ چول در سئول کره جنوبی تأسیس شد. این شرکت طی این سال‌ها در حوزه های مختلفی مانند اوراق بهادار، خرده فروشی، کشتی سازی و … فعالیت کرده است؛ اما در زمینه تولید محصولات دیجیتال و گوشی‌های موبایل، در سال 1986 این شرکت اولین گوشی سامسونگ که برای استفاده در درون ماشین طراحی شده بود را روانه بازار کرد. این گوشی موبایل SH-100 نام گرفت که به دلیل کیفیت پایین بعد از چند سال از رده خارج شد. در سال 1996 مدل SCH-100  سامسونگ که بسیار سبک و باریک بود ساخته شد. این مدل می‌توانست تماس صوتی بسیار بهتر و با کیفیت‌تری را برقرار کند.

سامسونگ روز‌به‌روز قدم‌های بزرگتری را در جهت تبدیل شدن به یکی از معروف‌ترین برندهای بازار تلفن‌های همراه را برداشت تا به امروز که با تولید مدل‌های محبوبی چون سریS ،Note  و … توانسته به محبوب‌ترین برند موجود در بازار تبدیل شود. از نظر قیمت گوشی سامسونگ می‌توان گفت که سری اس و سری نوت جزء گوشی‎های گران قیمت بازار موبایل محسوب می‌شوند، اما قیمت گوشی های سامسونگ سری A مقرون به صرفه‌تر بوده و تنوع زیادی نیز دارد.

 

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور است و آیا قطعات گوشی سامسونگ در ایران با توجه به تحریمات به راحتی یافت می‌شود؟

سامسونگ کارخانجات متعددی در سراسر دنیا دارد فرقی نمی‎کند که گوشی سامسونگ شما در کدامیک از کارخانجات تولید می‎شود زیرا همه آن‌ها استاندارد کیفیتی مشابهی را دنبال می‎کنند. برخی از کارخانجات سامسونگ در کشورهای مختلف عبارتند از: چین، ویتنام،هند،کره جنوبی،اندونزی، برزیل. در ضمن بازار کشور ما برای تأمین قطعات و لوازم جانبی گوشی سامسونگ مشکلی ندارد البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که هزینه لوازم جانبی ارتباط مستقیمی به قیمت گوشی سامسونگ دارد.

 

سری گلکسی A سامسونگ (Samsung Galaxy A):

مجموعه‌ای از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های میان رده است که توسط سامسونگ الکترونیکس به عنوان بخشی از خط تولید گلکسی تولید می‌شود. اولین مدل‌های این سری با نام گلکسی الفا در دسامبر ۲۰۱۴م معرفی و سال بعد به بازار عرضه شد. سری Galaxy Tab A نیز بخشی از سری A می‌باشد که در بسیاری از کشورها موجود است.

سری گلکسی جی سامسونگ (Samsung Galaxy J):

یک گوشی هوشمند میان رده است که توسط شرکت سامسونگ طراحی و تولید شده؛ این تلفن در ابتدا برای شرکت مخابراتی تلفن همراه ژاپنی” NTT DoCoMo” در پاییز سال ۲۰۱۳م تولید شد.

سری گلکسی ام سامسونگ (Samsung Galaxy M):

مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه است که توسط سامسونگ الکترونیکس تولید شد. اولین مدل‌های سری گلکسی ام، سامسونگ گلکسی M10 و M20 ، در فوریه سال ۲۰۱۹م ارائه شدند. سامسونگ در سری Galaxy M با ظرفیت بالای باتری و دوربین چندگانه به دنیال این است که گوشی هوشمند مقرون به صرفه و میان رده ارائه دهد.

سری گلکسی زد (Samsung Galaxy Z):

گوشی‌های هوشمند تاشو است که توسط سامسونگ الکترونیک تولید شده؛ نمونه‌های تولید شده این گوشی سامسونگ گلکسی فولد( Samsung Galaxy Fold)، سامسونگ گلکسی زد فلیپ( Samsung Galaxy Z Flip) و سامسونگ گلکسی زد فولد ۲( Samsung Galaxy Z Fold 2) که همه این گوشی‌ها قابلیت تاشو و ظاهری متفاوت دارند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *