بلاگ

هر چیزی که قبل از خرید آیفون باید بدانید!

معرفی برند اپل

اپل

Apple یک شرکت فناوری بسیار بزرگ چند ملیتی واقع در کوپرتینو (کالیفرنیا آمریکا) می باشد، خدمات ارائه شده توسط اپل شامل: خدمات نرم افزاری خدمات الکترونیکی، توسعه و فروش دستگاه پخش رسانه دیجیتال اپل TV، هدفون های بسیم ایرپاد، بلندگوی هوشمند هومپاد می باشد. این کمپانی در سال 1971 توسط دو دوست قدیمی یعنی استیو جابز 16 ساله و استیو وزنیاک 21 ساله (کارشناس کامپیوتر) در گاراژ خانه جابز تأسیس گردید.

گوشی آیفون 12

آیفون 12 یقینا یکی از مهم‌ترین نسخه‌های برند اپل در سال اخیر است که موردتوجه خریداران و کارشناسان قرار گرفته است و برای اولین‌بار، شاهد تغییرات گسترده‌ای در طراحی آن از زمان آیفون 6 خواهیم بود. تعدادی از تغییرات سخت‌افزاری نیز روی این نسخه انجام شده است و همان‌طور که اپل نیز با علاقه آن را مطرح می‌کند، این تغییرات آیفون 12 را به بهترین آیفون ساخته شده توسط اپل تبدیل می‌کند.
طرفداران اپل امسال کمی باید بیشتر منتظر بمانند، اما رویداد مربوط به گوشی‌های امسال طی مراسم Hi, Speed برگزار شده و توانستیم اطلاعات کاملی از مجموعه گوشی‌های هوشمند سال 2020 اپل را به‌دست بیاوریم.

 

تاریخ انتشار آیفون 12

آیفون 12 جذاب‌ترین فاکتور رویداد 22 مهر (13 اکتبر) اپل بود و در این رویداد اپل از چهار گوشی امسال که ترکیب متفاوتی نسبت به سال گذشته بود، رونمایی کرد. آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس تشکیل دهنده‌ی این ترکیب گران‌قیمت بودند که هرکدام با ویژگی‌های سخت‌افزاری نزدیک به هم و البته برای قشر کاربران متنوع خود معرفی شدند. در نهایت به آیفون 12 پرو مکس می‌رسیم که تا اواخر هفته‌ی دوم ماه نوامبر یا هفته‌ی سوم همین ماه، می‌توانیم شاهد انتشار خبرهای جدیدی از این مدل باشیم.

 

نکات پایه آیفون 12

هرکدام از مدل‌های مختلف سری آیفون 12 در اندازه‌ی صفحه نمایش باهمدیگر تفاوت دارند رنگ‌بندی، تنظیمات دوربین و حافظه‌ی ذخیره سازی، از مواد دیگری هستند که این گوشی‌ها را از همدیگر متمایز می‌کنند. همه‌ی گوشی‌ها مجهز به فناوری 5G هستند و بیش از 100 شرکت مخابراتی در 30 منطقه‌ی جهان در دسترس این فناوری جدید اتصال خواهد بود. این شرکت در قبال فناوری 5G معامله‌ی بزرگی انجام داده است و هنگام عرضه‌ی گوشی‌ها، قرار است که مدیرعامل شرکت Verizon Wireless در مورد آن صحبت کند. اپل و ورایزن ادعا می‌کنند که برخی از آیفون‌ها، از سرعت دانلود ۳.۵ و ۴ گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 200 مگابیت بر ثانیه برخوردار هستند. تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل نیز در حین رونمایی از محصولات عنوان کرد که «5G در هیجان‌انگیزترین مرحله خودش قرار دارد».

هر یک از گوشی‌های آیفون 12 از صفحه نمایش Super Retina XDR OLED بهره می‌برند که توسط فناوری جدیدی به‌نام شیلد سرامیکی محافظت می‌شود. اپل ادعا می‌کند که مقاومت این ماده‌ی جدید در برابر شکستگی چهار برابر بیشتر از گوریلا گلس است. فناوری OLED روشنایی معمولی در حد 625 نیت را ارائه می‌دهد و می‌تواند تا 1200 نیت نیز افزایش پیدا کند. تراسکم پیکسلی در هر چهار گوشی به حد 460 پیکسل در هر اینچ می‌رسد و رقم تقریبا یکسانی را مشاهده می‌کند. کنتراست دستگاه‌ها نیز می‌تواند2،000،000 برسد. همه‌ی آیفون‌ها از فرمت‌های ویدیویی HDR و همچنین Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

 

قلب تپنده ی آیفون 12

A14 Bionic در قلب هر چهار مدل سری آیفون 12 می‌تپد. اپل این تراشه را «سریع‌ترین تراشه در گوشی‌های هوشمند» نام‌گذاری کرده است. چنین ادعایی می‌تواند نقطه عطفی برای گوشی‌های هوشمند باشد. سیستم این تراشه روی یک فرایند 5 نانومتری ساخته شده است. چنین حقیقتی به اپل اجازه می‌دهد تا 11.8 میلیارد ترانزیستور را روی تراشه کار گذارد که 40 درصد بیشتر از A13 است. در A14 دو هسته با کارایی بالا و چهار هسته کارآمد وجود دارد و همچنین GPU چهار هسته‌ای، ISP و موتور عصبی اپل نیز وجود دارد. نمودارها از 50 درصد سرعت‌ بیشتر خبر می‌دهند و این در حالی است که تسک‌های مربوط به یادگیری ماشین حدود 80 درصد سریع‌تر کار خواهند کرد.

 

مقایسه آیفون 12 مینی و آیفون 12 معمولی

آیفون 12 مینی و آیفون 12 هر کدام از فناوری 5G، صفحه نمایش، پردازنده و قابلیت‌های نرم‌افزاری  تشکیل شده‌اند. آیفون 12 مینی از صفحه نمایش 5.4 اینچی با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و آیفون 12 از صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشن 2532 در 1170 پیکسل تشکیل یافته است. در طراحی صفحه نمایش، همچنان شاهد ناچ هستیم و این در حالی است که قسمت جلویی از محافظ سرامیکی استفاده می‌کند و قسمت عقب گوشی‌ها نیز با گوریلا گلس محافظت می‌شود. فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده است و برای محافظت در برابر کثیفی‌ها و آب، شاسی گوشی از استاندارد IP68 تبعیت می‌کند.

 

دوربین گوشی های آیفون 12

دوربین های گوشی های آیفون 12 با سیستمی دوگانه مجهز شده اند و در ۲مدل بزرگ تر آن دارای سنسور LiDAR هستند و درمدل کوچکتر آن ازوجود این سیستم بی بهره هستندهمچنین در این گوشی ها، سیستم فیس آیدی نه تنها بهبود پیدا کرده بلکه به کمک الگوریتم Dynamic Zoning چهره کاربر را سریع‌ تر تشخیص می دهد و سریع تر، قفل گوشی را باز می‌ کند.

دوربین آیفون های جدید، از دوربینی با هسته ی اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به لرزش گیر تصویر optical، سنسور عریض 12 و میدان دید 120 درجه برخوردار است که باعث می شود عملکرد دوربین در نور کم بهتر وجزئیات تصاویر و محدوده دینامیکبهبود پیدا کند.

یکی دیگر از اتفاقات قابل توجه درگوشی های آیفون 12، حذف هدفون ازاکسسوری های این گوشی در راستای تکریم محیط زیست است.

گوشی های آیفون 12 در رنگ‌ های سفید، مشکی قرمز ، سبز روشن و آبی تولید می شوند.

 

طراحی آیفون

نسل جدید آیفون‌، از طراحی منحصر به فردی برخوردار است، لبه‌هایی تحت از جنس آلومینیوم که شباهت بسیاری به نسل‌های گذشته آیفون، یعنی iPhone 5 دارد و به کارگیری قاب شیشه‌ای که این نسل از گوشی‌های آیفون را بسیار خوش دست کرده است. آیفون 12 به علت داشتن ابعاد و وزنی مناسب‌تر در حدود 7.4×71.5×146.7 میلی‌متر و 164 گرم بسیار خوش دست‌تر از سایر برادران خود است. در لبه سمت چپ کلید کنترل حجم صدا و خشاب سیم‌کارت قرار دارد و در لبه سمت راست کلید پاور به چشم می‌خورد؛ لبه پایینی گوشی آیفون 12 نیز محل قرارگیری اسپیکر و درگاه لایتنینگ است. در قاب پشتی آیفون 12 دوربین دوگانه به همراه Flash LED قرار گرفته و لوگو اپل نیز در جای همیشگی خود، می‌درخشد. پنل جلویی آیفون 12 نیز تغییرات زیادی نداشته و همانند نسخه‌های پیشین خود است. کیفیت ساخت بالا و متریال درجه یک به کار رفته در آیفون 12 سبب شده تا به هنگام دست گرفتن آن احساس خوبی به شما منتقل شود.

آیفون

آیفون 11، 11 پرومکس

اپل در 20 سپتامبر 2019 (29 شهریور 1398) از 3 پرچمدار جدید و قدرتمند خود با قیمت های 699 دلار برایآیفون 11، 999 دلار برای آیفون 11 پرو و 1099 دلار برای آیفون 11 پرومکس رونمایی کرد. آیفون 11 ابعادی برابر با 6.1 اینچ و دارای دوربینی با 2 لنز می باشد؛ آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرومکس نیز هر کدام به ترتیب در اندازه های 5.8 اینچ و 6.5 اینچ با دوربین 3 گانه به بازار عرضه شده اند.

زمان معرفی آیفون 11 : اواسط سپتامبر 2019

تاریخ پیش فروش آیفون 11 : اواسط سپتامبر 2019

زمان عرضه iPhone 11 : اواسط سپتامبر 2019

 

گوشی موبایل «iPhone 11» یکی از سه گوشی شرکت اپل است که در کنفرانس سال 2019 این شرکت معرفی شد. این گوشی نسبت به گوشی‌های Pro و Pro Max قیمت پایین‌تری دارد اما طراحی مشابهی با این محصولات دارد. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این گوشی با دو گوشی دیگر، نمایشگر آیفون 11 است به فناوری Liquid Retina مجهز ‌شده است تا قیمت تمام شده کم‌تری داشته باشد. البته این نمایشگر رزولوشن رضایت‌بخشی دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه­‌ی 5.9اینچی‌اش، حدود 326 پیکسل را در هر اینچ جا داده است که میزان مطلوبی به حساب می‌‍آید. قاب پشتی آیفون جدید هم از شیشه ساخته‌ شده تا هم گوشی مشکل آنتن‌‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی وجود داشته باشد.

دو دوربین که یکی از آن‌ها SL سه‌بعدی است هم دیگر به‌روزرسانی در آیفون 11 است. قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G، بلوتوث نسخه‌ی 5، نسخه­‌ی 13 از iOS  دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. ازنظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه­‌ی جدید A13 بهره می‌برد که تا بتواند علاوه بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند. گوشی جدید اپل به باتری 3110 میلی‌آمپرساعتی، فناوری شارژ سریع PD2.0، فناوری شارژ بی‎‌سیم و استاندارد صوتی دالبی هم مجهز شده است.

 

دوربین‌های دوگانه آیفون ؛ بدون زوم اپتیکال

به‌جرئت می‌توان گفت که در سه سال گذشته گوشی‌های اندرویدی ازنظر دوربین بهتر از محصولات اپل عمل کرده‌اند. البته گوشی‌های اپل همیشه به داشتن خروجی تصویری شارپ با بالانس و نور مطلوب مشهور بوده‌اند و ویدئوهای کاملاً رضایت‌بخشی را به کاربر تحویل داده‌اند اما شرکت‌هایی مانند گوگل و هوآوی با ارائه فناوری جدیدتر دوربین‌هایی متنوع‌تر و به‌روزتر، علاقه‌مندان به عکاسی را به خود جذب کرده بودند. همین باعث شده است که اپل تمام توان و منابع‌اش را برای بهبود عملکرد دوربین‌های سری گوشی‌های آیفون 11 به کار بگیرد. دوربین‌های iPhone 11 در مقایسه با iPhone XR دو بهبود چشمگیر داشته‌اند.  اولی دوربین دوگانه‌ای است که زاویه 120 درجه و لنز 13 میلی‌متری را به کاربر هدیه می‌دهد و دومی حالت شب خودکار است که به‌خوبی عمل می‌کند. تنها چیزی که این ست‌آپ دوربین نسبت به گوشی 11 Pro کم دارد، لنز تله‌فتوای است که زوم اپتیکال 2 برابری داشت. البته اپل سعی کرده است با استفاده از زوم دیجیتال 5 برابر این مشکل را تا حدی پوشش دهد.

اگر طرفدار گرفتن تصاویر سرگرم‌کننده و جذاب هستید، از عکاسی با لنز فوق‌عریض این گوشی نهایت لذت را خواهید برد. بیشتر لنزهای فوق‎‌عریض گوشی‌های موجود در بازار تصاویر را با اعوجاج زیادی به کاربر تحویل می‌دهند اما در عکاسی با گوشی آیفون 11 از این مشکل خبر چندانی نیست؛ تصاویر خروجی فوق‌عریض در این گوشی در لبه‌ها خمیدگی زیادی ندارند و میدان دید وسیعی را در اختیار عکاس قرار می‌دهند. برای استفاده از این حالت هم کافی است در اپلیکیشن گوشی عدد 0.5x را لمس کنید و با انتخاب 1x به حالت عادی بازگردید.

Slow-motion در سلفی

گوشی آیفون 11 دارای امکان slowfie است؛ به این معنی که می‌توانید تصاویر سلفی (Selfie)  را به شکل حرکت آهسته (Slow-motion) ثبت کنید. نیازی به گفتن نیست که این امکان ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد اما اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، از استفاده از آن به‌راحتی دست نخواهید برداشت. فیلم‌برداری کلی در این گوشی را می‌توان مشابه با 11 Pro عنوان کرد. ثبیت‌کننده تصویر، فیلم‌برداری 4K با ضبط 60 فریم بر ثانیه در همه دوربین‌ها ویژگی است که هر علاقه‌مند به فیلم‌برداری را به خوب جذب خواهد کرد. به‌طور خلاصه، خروجی فیلم‌برداری در آیفون‌های جدید، یک سروگردن بالاتر بالاتر از سایر محصولات موجود در بازار است.

حالت پرتره در گوشی XR فقط برای عکاسی از انسان‌ها قابل‌استفاده بود اما اکنون به لطف تغییراتی که نرم‌افزار دوربین به وجود آمده است، می‌توانید از دوربین iPhone 11 برای گرفتن عکس‌های پرتره از حیوانات و اشیا هم استفاده کنید.

 

پردازنده آیفون 11

داخل آیفون 11، آخرین پردازنده اپل- A13 Bionic استفاده شده است. این تراشه، عملا می‌تواند سریع‌ترین سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو برای پلت فرم گوشی‌های همراه محسوب شود. اپل، نحوه عملکرد این سیستم را در برنامه معرفی آیفون 11 با نمایش یک گیم به نام  Pascal’s Wager نشان داد. این بازی قرار است ماه آینده با گرافیک خارق العاده‌ای در App Store عرضه شود.

اپل معتقد است که ترکیب تراشه پر قدرت A13 Bionic و سیستم عامل آی او اس 13 می تواند یک پلت فرم قوی مجهز به یادگیری ماشینی ارائه دهد که تجربه ای استثنائی و فوق العاده، با قیمتی به مراتب کمتر از دیگر محصولات، در دسترس کاربران خود قرار می دهد.

بدنه و طراحی آیفون11

وقتی پنل پشتی گوشی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را مشاهده می‌کنید، به سرعت متوجه تعبیه ماژول دوربین مربعی با لنزهای طراحی جدید می‌شوید.رنگ و پرداخت به کار رفته روی بدنه، ارتقاء قابل‌توجهی داشته است. دو عدد از گوشی‌های آیفون 11 پرو روکش مات و استیل دارند که بسیار جذاب است و حفاظت از نمایشگر و پنل شیشه ای پشتی بر عهده همین روکش است که در جریان رونمایی این گوشی ها، تعریف زیادی از این روکش ها شد. دارا بودن پوشش اولفوبیک در این نمایشگرها سبب می شود لکه‌های انگشت و انعکاس نور کاهش چشمگیری داشته باشد.

فناوری آیفون11

اپل سعی کرده در امنیت گوشی های خود، یک پله از رقیبان خود بالاتر رود. تشخیص چهره یک تکنولوژی امنیتی قوی می باشد که شرکت اپل در گوشی آیفون 11 به کار برده است. این تکنولوژی به شما اطمینان خاطر می دهد که هیچ کس با هر روشی نمی تواند گوشی شما را باز کند و اطلاعات شما را ببیند. این ویژگی برترین ویژگی آیفون 11 می باشد.

مشخصات نمایشگر و بدنه آیفون 11

نمایشگر به کاررفته در این گوشی از نوع Liquid Retina IPS LCD لمسی خازنی 16 میلیون رنگ است. گوشی آیفون 11 صفحه نمایشی 6.1 اینچی دارد و می توان با رزولوشن 828 در 1792 پیکسل تصاویر و ویدیو های دلخواه خود را ضبط و تماشا کرد. جهت محافظت از صفحه نمایش گوشی جدید اپل از شیشه ضدخش و پوشش اولفوبیک برای کم کردن بازتاب نور و لکه دست استفاده شده است.

آیفون ایکس ( آیفون 10)

شرکت آیفون از مدت‌ها قبل تاکنون به دنبال ساخت مدلی از گوشی‌های هوشمند خود بوده است که تماما صفحه نمایش باشد. این شرکت به دنبال محصولی بود تا بتواند به صورت هوشمند به صدا، حرکت و یا نگاه سریع و آنی شما پاسخ دهد. حال این رویا و تفکر به واقعیت تبدیل شده است و این شرکت اخیرا از یکی از محصولات خود به نام ایفون ایکس رونمایی کرده است که در واقع آیفون 10 است و ویژگی‌های هوشمند منحصر به فردی دارد.

گوشی iphone x جهش بزرگیست که خانواده اپل به آن نیاز داشت و حتی به لطف ارتقاء سیستم عامل iOS 14 و افزودن مداوم ویژگی‌های جدید به آیفون ایکس در سال 2021، شاهد عملکرد بهتری از آن هستیم. مشخصات ايفون x گواه این حقیقت است که این گوشی بیشترین تأثیر را روی تغییر جهت زبان طراحی گوشی‌های آیفون داشته و حتی با وجود اینکه قیمت آیفون ایکس با سایر نسخه‌ها تفاوت دارد، جدیدترین مدل‌های اپل تغییرات زیادی در طراحی به ارث برده از این موبایل نداشته‌اند.

مشخصات ايفون x از نظر نرم افزار

در حالی که آیفون ایکس با سیستم عامل iOS 11 در سال 2017 راهی بازار شد، در حال حاضر قابل ارتقاء به سیستم عامل نسخه‌ی iOS 14.5.1 است. با آپدیت نرم افزاری آیفون x ویژگی‌های متفاوتی برای القای کاربری‌ آسان‌تر و حس ملموس آشنایی با محیط نرم افزاری گوشی برای دوستداران آیفون فراهم می‌شود. ویژگی‌های سفارشی و شخصی سازی گوناگونی مربوط به میانبرها، ژست‌های حرکتی، هوم اسکرین و اجرای اپلیکیشن‌ها به گوشی آیفون x اضافه شده که کار با آن را با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

مشخصات آیفون ایکس از نظر سخت افزار

از نظر سخت افزاری نیز می‌توان گفت مشخصات آیفون ایکس یک تراشه قدرتمند به نام Apple A11 Bionic همراه با 3 گیگابایت رم را به خدمت گرفته که از یک موتور عصبی برخوردار است و قادر است تا 600 میلیارد عملیات را تنها در یک ثانیه انجام دهد و عملکرد بازی بی نظیری را ارائه داده است، اگرچه قابلیت بهینه سازی بالایی هم دارد. پردازنده‌ی گرافیکی جدید سه هسته‌ای طراحی شده توسط اپل که از نظر سرعت تا 30 درصد سریع‌تر از A10 Fusion است نیز عملکرد بسیار خوبی در گوشی آیفون 10 ارائه داده است. گوشی ایفون ۱۰ در نسخه‌های 3/64 و 3/256 گیگابایتی راهی بازار شده، اما از اسلات کارت حافظه بی بهره است.
گوشی آیفون ۱۰ عملکرد بسیار خوبی را در اجرای انواع بازی نشان می‌دهد که آن را به یک گزینه‌ی مناسب برای گیمینگ تبدیل می‌کند. تمایل به بازی‌های AR که برای مدتی کاربر را از دنیای واقعی بیرون می‌برد یک قسمت اصلی از استراتژی جدید اپل است. نکته دیگر این است که اجرای بازی‌ها در صفحه نمایش اولد، روشن و رنگارنگ به نظر می‌رسد، بنابراین در کل گوشی ایفون ایکس یک گزینه برتر برای بازی بوده و تنها نکته منفی اینست که به نظر می رسد هنگام بازی خیلی سریع باتری کم می‌شود، که امر جدیدی در مورد اپل نیست. قطعاً قيمت ايفون ايکس برای چنین عملکرد فوق العاده‌ای کاملاً به صرفه است.

طراحی گوشی آیفون x

یکی از ویژگی‌های خیره کننده و جذاب و منحصر به فرد گوشی iphone x این است که این گوشی تماماً صفحه نمایش است. گوشي ايفون ١٠ از یک صفحه نمایش 5.8 اینچی Super Retina استفاده می‌کند که زیبایی فوق‌العاده ای را به این صفحه نمایش بخشیده است. همچنین می‌توان گفت که ایفونx از فنآوری‌های نوآورانه و جدیدی بهره برده است که به منظور دقت و ظرافت در طراحی صفحه نمایش های منحنی به کار گرفته شده‌اند.
طراحی گوشی اپل 10 ترکیبی از مشخصات قدیمی و جدید است. برخورداری از نمایشگری با حاشیه بسیار کم، پنل پشتی شیشه‌ای و عدم بهره‌گیری از کلید هوم از ویژگی‌های طراحی جدید محسوب می‌شود.

نمایشگر گوشی آیفون 10

نمایشگرOLED اولین صفحه نمایشی است که به منظور رسیدن به استانداردهای آیفون ارتقاء پیدا میکند. پنل اولد 5.8 اینچی موجود در صفحه نمایش Super Retina HD تنها یک صفحه نمایش OLED نیست. از جمله ویژگی‌های آیفون 10 می‌توان گفت که دارای رنگ‌های خیره کننده واقعی، رنگ سیاه طبیعی و بسیار روشن و نسبت کانتراست 1000000 در 1 است.
اگر بخواهیم به سایر ویژگی‌های برجسته نمایشگر ايفون ايكس اشاره کنیم می‌توان از پوشش شیشه‌ای ضد خش ، پوشش اولئوفوبیک ، طیف رنگی گسترده، لمس سه بعدی و تنالیته رنگ‌های واقعی نام برد.
نمایشگر ايفون x همچنین ویژگی جدیدی را برای پخش اپل به نمایش می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *